Inloopbijeenkomst Omegaplein & Spoorwaai

Kom kijken, meedenken, meepraten

Het Omegaplein verandert. De Spoorwaai verandert. Het binnenterrein verandert.
En de vraag is simpel: ben jij erbij om mee te sturen?

Op maandag 1 december presenteert de gemeente Breda het voorlopig ontwerp voor de herinrichting van het Omegaplein, de Spoorwaai en het binnenterrein. Dit gaat over jouw leefomgeving, de plekken waar je dagelijks loopt, woont, werkt of je kinderen ziet spelen.

De reden voor deze herinrichting is helder: verouderde riolering, sociale onveiligheid, slechte toegankelijkheid door boomwortels. Dingen waar bewoners al langer tegenaan lopen. Dit is hét moment om te zien wat er verandert én wat jouw invloed daarop kan zijn.

Wat kun je verwachten?

Een open inloop. Jij bepaalt wanneer je binnenloopt, wanneer je vertrekt en welke vragen je stelt.
Gemeentelijke projectleiders staan klaar om je alles te laten zien:

Het nieuwe ontwerp voor het plein en de Spoorwaai
De plannen voor groen, verlichting, veiligheid en toegankelijkheid
Hoe dit jouw straat, jouw looproutes en jouw wooncomfort beïnvloedt
Waar nog ruimte zit om mee te denken of te reageren

Alle info die die avond wordt getoond, komt na afloop online op planbreda.nl

Praktische info

Maandag 1 december
16.30 – 19.30 uur
Leonardo Hotel, Stationsplein 14
Loop binnen wanneer je wilt. Aanmelden is niet nodig.

Waarom dit belangrijk is

Omdat plekken zoals het Omegaplein en de Spoorwaai bepalen hoe je je wijk ervaart.
Omdat een ontwerp pas écht werkt als bewoners meepraten.
En omdat dit een van de weinige momenten is waarop je direct, één-op-één, jouw input kunt geven op de toekomst van je eigen buurt.

We zien je daar, laat je gezicht zien, laat je stem horen.
Dit is jouw wijk. Laten we haar samen beter maken.

-1

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 reacties op “Inloopbijeenkomst Omegaplein & Spoorwaai”

  1. André Melein avatar
    André Melein

    De mail van stationskwartier is vandaag op 1 december om 21.04 uur binnengekomen. Hierin staat dat er vandaag op 1 december tussen 16.30 en 19.30 uur een inloop is voor het nieuwe plan van de Spoorwaai. Hoe kun je hier aanwezig zijn als dit in het verleden is? De mail is later verstuurd dan de inlooptijden. Erg jammer, want had hier graag nog even langsgelopen.

    1. alain avatar
      alain

      Je hebt helemaal gelijk. Instellingsfoutje. Als alles goed is zijn de plannen vanaf vandaag ook te vinden op http://www.planbreda.nl. Er is tot 16 dec. de tijd om te reageren.

Agenda

Meer Nieuws

  • Banner van Breda Barst 2026 met de festivaldata 4 en 5 september 2026 in Park Valkenberg Breda.

    Breda Barst 2026 komt eraan. Wij horen graag uw ervaringen, zorgen en tips

  • Breda heeft plannen. Maar wat betekenen die voor ons Stationskwartier?

  • Deelnemers van Expeditie Breda wandelen door een historische kerk tijdens een ontdekkingstocht langs bijzondere locaties in Breda.

    Expeditie Breda 2026: Ontdek Breda op een verrassende manier

  • Werkzaamheden aan de Stationslaan in Breda vanaf augustus 2026 met nieuwe 30 km-zone en extra groen in het Stationskwartier

    Stationslaan krijgt een nieuwe uitstraling: wat gaat er veranderen?

  • Luchtfoto van een duurzame woonwijk in Breda met zonnepanelen op daken, illustratie bij Warmteprogramma Breda

    Hoe verwarmen we het Stationskwartier in de toekomst?

Contact opnemen